Z myślą o Was wszystkich, odwiedzających serwis MuMy, przygotowaliśmy grę planszową.
Gracze biorą udział w pojedynku-wyścigu. Kłopot w tym, że meta, do której zmierzają wcale nie znajduje się za ostatnim polem planszy, ale na jednym z pól gry…
Gdzie jest meta? O jej położeniu współdecydują gracze. Swoimi decyzjami dzielą się wyłącznie z sędzią ich pojedynku. Gracze współdzielą wiedzę o położeniu mety w tym sensie, że jeden z nich wie „coś”, czego nie wie drugi, i na odwrót. W odpowiednim momencie sędzia podaje graczom wskazówki, które stanowią bezcenną pomoc w znalezieniu mety.
Do zabawy potrzeba trzech osób: dwóch graczy i sędziego.
Zachęcamy Was do zorganizowania turnieju składającego się z pojedynków w parach.
Instrukcja gry jest zapisana na planszy.
Posiadacze drukarek mogą wydrukować naszą planszę z pliku PDF.
Tych z Was, którzy mają trochę czasu, zachęcamy do narysowania na kartce własnej planszy gry.
Spróbujcie pola gry, niekoniecznie kwadratowe, rozmieścić na kształt spirali (zwanej złotą), jaką prezentują uczniowie Sri. HDDGFGC w Indiach 🙂
Jest i trzecia możliwość. Można użyć planszy innej gry – jeśli tylko pól na planszy jest co najmniej 100.
Wersja gry dla dwóch osób (gracz i sędzia)
Jedna z osób jest graczem, a druga sędzią. Położenie mety określa sędzia!
W tym przypadku również zachęcamy do rozegrania turnieju. Proponujemy, aby każdy w roli gracza wystąpił przynajmniej dwa razy.
Wyzwania
- Zaproś przynajmniej dwie osoby do wspólnej zabawy. Objaśnij zasady gry i przedstaw przebieg gry na przykładzie. Zagrajcie w grę kilka razy. Ważne, by każdy co najmniej raz pełnił rolę sędziego.
Następnie rozegrajcie turniej (każdy z każdym, pojedynek i rewanż). - Opracuj instrukcję gry, w której dwaj gracze nie rywalizują, ale współpracują. Oczywiście położenie mety określa sędzia! Zaproś dwie osoby, by pomogły Ci sprawdzić nową wersję gry.
- Zagraj z kimś kilkukrotnie w wersję gry dla dwóch osób (gracz i sędzia). Opracuj jak najlepszą strategię wykonywania kolejnych ruchów, to znaczy taką, która prowadzi do mety w jak najmniejszej liczbie ruchów. Możecie nad tym zadaniem pracować wspólnie.
Wskazówka: Zastanów się nad najgorszym przypadkiem dla twojej strategii, czyli takim położeniem mety, które wymaga największej liczby ruchów.