Festiwal Matematyki 2024

Już 23 listo­pa­da, w godz. 11.00–16.00, zapra­sza­my do Kór­nic­kie­go Cen­trum Rekre­acji i Spor­tu OAZA. To czas, w któ­rym mate­ma­ty­ka sta­nie się nie­zwy­kłą przy­go­dą i wie­lo­go­dzin­ną, wcią­ga­ją­cą zaba­wą! Tutaj każ­dy znaj­dzie coś dla sie­bie – od naj­młod­szych po dorosłych.

Zoba­czy­cie fascy­nu­ją­ce poka­zy robo­tów, zmie­rzy­cie się z mate­ma­tycz­ny­mi łami­głów­ka­mi, pozna­cie taj­ni­ki ori­ga­mi oraz będzie­cie mie­li szan­sę pograć w cie­ka­we gry plan­szo­we. Dla miło­śni­ków kla­sy­ki będą tak­że roz­gryw­ki sza­cho­we i war­ca­bo­we. Znaj­dzie się rów­nież coś dla fanów geometrii!

Zbie­raj­cie pie­cząt­ki i wygry­waj­cie nagro­dy! Każ­da aktyw­ność na festi­wa­lu to szan­sa na zdo­by­cie pie­czą­tek, któ­re wymie­ni­cie na nagro­dy w naszej Kawiar­ni Szkockiej.

Atrak­cja spe­cjal­na! Pod­czas wyda­rze­nia pre­zen­to­wa­ny będzie tak­że pro­jekt, któ­ry zwy­cię­żył w tego­rocz­nej edy­cji kon­kur­su mate­ma­tycz­ne­go „MuMaK” – wyjąt­ko­wa gra edu­ka­cyj­na „Od nie­wy­mier­no­ści do dosko­na­ło­ści”. Popro­wa­dzą ją człon­ko­wie nagro­dzo­ne­go zespo­łu Mathe­ma­tic Club z Liceum Ogól­no­kształ­cą­ce­go im. Gen. Józe­fa Wybic­kie­go w Śremie.

Wstęp na festi­wal jest bez­płat­ny! Przyjdź­cie razem z rodzi­ną i przy­ja­ciół­mi, nie może Was zabrak­nąć! Do zobaczenia!

Zajęcia

Geo­me­tria Małe­go KsięciaZ powo­du ogrom­nych roz­mia­rów Zie­mi, naszej pla­ne­ty, na co dzień nie dostrze­ga­my tego, że swym kształ­tem Zie­mia przy­po­mi­na kulę. Mały Ksią­żę, któ­re­go wszy­scy zna­my ze słyn­nej książ­ki, miesz­kał na dużo mniej­szej niż Zie­mia pla­ne­cie, któ­ra też była kulą. Może war­to więc przyj­rzeć się geo­me­trii na powierzch­ni, po któ­rej my i Mały Ksią­żę poru­sza­my się?
W cza­sie zajęć dzie­ci będą zgłę­biać tajem­ni­ce geo­me­trii na sfe­rze, czy­li powierzch­ni kuli. Uży­je­my do tego celu tro­chę nie­stan­dar­do­wych pomo­cy nauko­wych, m.in. poma­rańcz i nadmu­chi­wa­nych glo­bu­sów Ziemi.
Sza­chySza­chy to szko­ła myśle­nia algo­ryt­micz­ne­go, stra­te­gii i tak­ty­ki – nie bez powo­du zwa­ne są kró­lew­ską grą. Pasjo­na­ci z Mię­dzysz­kol­ne­go Uczniow­skie­go Klu­bu Spor­to­we­go „Wie­ża Kór­nic­ka” popro­wa­dzą symul­ta­nę sza­cho­wą na 8 szachownicach.
War­ca­byPo raz pierw­szy na Festi­wa­lu Mate­ma­ty­ki w Kór­ni­ku zagosz­czą meda­li­ści Mistrzo­stwa Pol­ski i Mistrzostw Euro­py w war­ca­bach. Popro­wa­dzą symul­ta­nę war­ca­bo­wą na 8 szachownicach.
Od nie­wy­mier­no­ści do doskonałościZaję­cia pro­wa­dzo­ne przez zwy­cię­ską dru­ży­nę kon­kur­su MuMaK.
Ori­ga­miOri­ga­mi to fascy­nu­ją­ca sztu­ka skła­da­nia papie­ru, któ­ra pocho­dzi z Japo­nii i jest prak­ty­ko­wa­na na całym świe­cie. Pole­ga na skła­da­niu poje­dyn­czej kart­ki papie­ru w wymyśl­ne kształ­ty i figu­ry, bez wyko­ny­wa­nia żad­nych cięć czy kle­je­nia. Nie­za­leż­nie od tego, czy jesteś począt­ku­ją­cym, czy doświad­czo­nym arty­stą, każ­dy znaj­dzie coś dla sie­bie. Możesz zacząć od pro­stych mode­li, takich jak żura­wie czy łabę­dzie, a z cza­sem spró­bo­wać bar­dziej skom­pli­ko­wa­nych form, takich jak smo­ki czy kwia­ty. Dołą­cza­jąc do nas i skła­da­jąc swój model ori­ga­mi, możesz zanu­rzyć się w kre­atyw­nym pro­ce­sie, któ­ry nie tyl­ko roz­wi­ja zdol­no­ści manu­al­ne, ale rów­nież uczy cier­pli­wo­ści i pre­cy­zji, popra­wia kon­cen­tra­cję i sku­pie­nie oraz poma­ga się wyci­szyć i doce­nić chwi­lę obec­ną. Na sto­isku nauczy­my skła­dać wybra­ne mode­le ori­ga­mi oraz opo­wie­my, jak two­rzyć własne.
Ozo­bo­tyZostań eks­per­tem od Ozo­bo­tów. Odwiedź nasze sto­isko, a nauczy­my Cię pro­gra­mo­wać małe, spryt­ne robo­ci­ki. Mamy zada­nia dla róż­nych grup wie­ko­wych i pozio­mów umie­jęt­no­ści. Podej­mij wyzwa­nie – to wca­le nie jest takie trudne.
Labi­ryntLabi­rynt jest kon­struk­cją, zna­ną już od cza­sów sta­ro­żyt­nych. To wła­śnie w labi­ryn­cie zamiesz­ki­wał mitycz­ny Mino­taur. Czy potra­fił­byś uciec Mino­tau­ro­wi? Odwie­dza­jąc nasze sto­isko, poznasz meto­dę wyj­ścia z każ­de­go labi­ryn­tu oraz spraw­dzisz ją, roz­po­czy­na­jąc od wylo­so­wa­ne­go miej­sca w labiryncie.
Gry plan­szo­weCzy gra bez kom­pu­te­ra może być peł­na emo­cji i nie­spo­dzie­wa­nych zwro­tów akcji? Poznaj plan­szów­ki, w któ­rych wyka­żesz się swo­ją wie­dzą, spry­tem i umie­jęt­no­ścią dzia­ła­nia pod pre­sją czasu.
Wie­żaUczest­ni­cy budo­wać będą wie­żę z kolo­ro­wych kubecz­ków. Zaba­wa jed­nak nie jest tak pro­sta, jak mogło­by się wyda­wać: poza wyso­ko­ścią wie­ży, liczyć będzie się tak­że jej zgod­ność z poda­ny­mi instruk­cja­mi… Zbu­do­wa­nie jej według wska­zó­wek z pew­no­ścią będzie wyzwaniem.
Kawiar­nia SzkockaW latach trzy­dzie­stych dzia­ła­ła we Lwo­wie kawiar­nia „Szkoc­ka”, któ­ra była miej­scem spo­tkań mate­ma­ty­ków, w tym takich sław jak Ste­fan Banach, Sta­ni­sław Mazur, Sta­ni­sław Ulam czy Wła­dy­sław Orlicz. Dla mate­ma­ty­ków była lep­szym miej­scem do nauko­wych debat niż sale uni­wer­sy­tec­kie. W kawiar­nia­nej książ­ce mate­ma­ty­cy zapi­sy­wa­li pro­ble­my mate­ma­tycz­ne i wyzna­cza­li nagro­dy za ich roz­wią­za­nie. Na wzór tej kawiar­ni stwo­rzy­my w Kór­ni­ku miej­sce, gdzie będzie moż­na odpo­cząć, ale i pomy­śleć o mate­ma­ty­ce. Nazwa „kawiar­nia” jest umow­na – nie będzie w niej kawy, za to będą nagro­dy, na jakie moż­na wymie­nić pie­cząt­ki zdo­by­te za roz­wią­zy­wa­nie zadań w cza­sie festi­wa­lu. Będzie też moż­na usiąść przy sto­le i roz­wią­zać cie­ka­we zadanie.
Łami­głów­kiZagad­ki i ukła­dan­ki ze słyn­ne­go muzeum mate­ma­ty­ki „Mathe­ma­ti­kum” z Gies­sen. Jak uło­żyć z kloc­ków zada­ny kształt? Przy łami­głów­kach dobrze będą się bawić wszy­scy, nie­za­leż­nie od wieku.
Świa­teł­kaNaci­śnię­cie świa­teł­ka zmie­nia jego stan i stan świa­te­łek sąsied­nich. Zada­niem uczest­ni­ków będzie spra­wić, by wszyst­kie świa­teł­ka na sto­le były zapalone.
Poka­zy robotówUczest­ni­cy będą mogli obej­rzeć robo­ty wyko­rzy­sty­wa­ne w edu­ka­cji i spraw­dzić ich dzia­ła­nie. Dodat­ko­wo będzie moż­na zapo­znać się z ogól­no­do­stęp­ny­mi apli­ka­cja­mi do ste­ro­wa­nia nimi. Przed­sta­wio­ne zosta­nie też zasto­so­wa­nie robo­ty­ki pod kątem naucza­nia w szko­le pod­sta­wo­wej. Na sto­isku zoba­czy­my też kil­ka robo­tów LEGO Mind­storms z wgra­ny­mi już pro­gra­ma­mi, któ­re będą uru­cho­mio­ne w for­mie pokazu.
Prze­kła­da­niecDziew­czę­ta i chłop­cy, któ­rzy lubią roz­ryw­kę zwa­ną „łama­niem gło­wy”, zwy­kle dobrze bawią się wie­ża­mi Hanoi. W wer­sji festi­wa­lo­wej ten słyn­ny „prze­kła­da­niec” jest odwró­co­ny do góry nogami.
Pla­ka­ty Mathe­ma­ti­cal MomentsMate­ma­ty­ka jest – na co dzień nie­wi­dzial­nym – skład­ni­kiem nasze­go życia. Pla­ka­ty przed­sta­wia­ją róż­ne dzie­dzi­ny i sytu­acje życio­we, w któ­rych ze zdo­by­czy mate­ma­ty­ki korzystamy.

Prowadzący

Grze­gorz AdamskiDok­to­rant na Wydzia­le Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki UAM. Zaj­mu­je się teo­rią gra­fów i teo­rią gier. Jest lau­re­atem wie­lu kon­kur­sów mate­ma­tycz­nych, w tym wie­lo­krot­nym meda­li­stą i zdo­byw­cą zło­te­go meda­lu Mistrzostw Świa­ta w Grach Mate­ma­tycz­nych i Logicznych.
Iza­be­la Bondecka-KrzykowskaPra­cu­je w Zakła­dzie Logi­ki Mate­ma­tycz­nej, na Wydzia­le Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki UAM. Zawo­do­wo zaj­mu­je się logi­ką, histo­rią oraz filo­zo­fią mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki. Jest autor­ką wie­lu publi­ka­cji z tych dzie­dzin nauki. Jej pasją jest popu­la­ry­za­cja mate­ma­ty­ki i informatyki.
Mar­ta BremborAbsol­went­ka kie­run­ków Naucza­nie Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki oraz Naucza­nie Bio­lo­gii na UAM. Obec­nie nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki i bio­lo­gii w liceum. Zafa­scy­no­wa­na ideą inter­dy­scy­pli­nar­no­ści w naucza­niu, a tak­że kon­struk­ty­wi­stycz­ne­go podej­ścia do zdo­by­wa­nia wie­dzy. Pro­wa­dzi­ła wie­le warsz­ta­tów o tema­ty­ce mate­ma­tycz­nej i biologicznej.
Alek­san­der Brzeźniak Lice­ali­sta, zapra­wio­ny w festi­wa­lo­wych dzia­ła­niach. Uczest­nik kon­kur­sów mate­ma­tycz­nych; lubi roz­wią­zy­wać łami­głów­ki. Inte­re­su­je się sztu­ka­mi wal­ki i militariami.
Ali­cja Dąbrowska Absol­went­ka kie­run­ku Naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki na UAM. Obec­nie nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki w liceum ogól­no­kształ­cą­cym, w okre­sie waka­cyj­nym opie­kun pół­ko­lo­nij­ny. Uwiel­bia pra­ce z dzieć­mi i młodzieżą.
Mar­cin DąbrowskiAbsol­went Aka­de­mii Muzycz­nej w Pozna­niu. Obec­nie nauczy­ciel muzy­ki, pla­sty­ki, tech­ni­ki oraz edu­ka­cji dla bez­pie­czeń­stwa w szko­le pod­sta­wo­wej. Uwiel­bia pra­cę z dzieć­mi i mło­dzie­żą. Pasjo­nat muzy­ki i gry na wszel­kich instrumentach.
Mar­ty­na Graczyk-KokoszaAbsol­went­ka stu­diów che­micz­nych na Wydzia­le Che­mii UAM. Obec­nie dok­to­rant­ka w Szko­le Dok­tor­skiej Nauk Ści­słych UAM, gdzie zaj­mu­je się bada­nia­mi z dzie­dzi­ny bio­lo­gii struk­tu­ral­nej. Lubi wszel­kie zaję­cia, któ­re sty­mu­lu­ją inte­lekt czy uważ­ność, a któ­re mają korze­nie w tra­dy­cji. Odnaj­du­je spo­kój w syme­trii i wzo­rach. Ori­ga­mi odkry­ła poprzez męża-matematyka, absol­wen­ta WMI UAM, któ­ry pro­wa­dził sto­isko ori­ga­mi w ubie­głych edy­cjach Festi­wa­lu. Inte­re­su­je się tak­że kul­tu­rą i języ­kiem japońskim.
Adrian Hof­f­mannStu­dent Poli­tech­ni­ki Poznań­skiej, absol­went Tech­ni­kum Komu­ni­ka­cji o pro­fi­lu tech­nik elek­tro­ener­ge­tyk trans­por­tu szy­no­we­go. Jest fanem spor­tu, gier zespo­ło­wych i zdro­wej rywa­li­za­cji. Bar­dzo lubi zagad­ki mate­ma­tycz­ne, zwłasz­cza te, któ­re trud­no rozwiązać.
Samu­el KątnyAktu­al­ny Mistrz Pol­ski w war­ca­bach 100-polowych do lat 19
Bar­ba­ra KołodziejczakPra­cu­je w Zakła­dzie Sztucz­nej Inte­li­gen­cji Wydzia­łu Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki UAM. Zawo­do­wo zaj­mu­je się e‑learningiem, w szcze­gól­no­ści inte­li­gent­ny­mi sys­te­ma­mi wspie­ra­ją­cy­mi kształ­ce­nie. Jest autor­ką i współ­au­tor­ką wie­lu publi­ka­cji z tej dzie­dzi­ny. Od dwóch lat pasjo­nu­je się robo­ta­mi i ich zasto­so­wa­niem w edukacji.
Nata­lia Lasek Nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki oraz zajęć roz­wi­ja­ją­cych kre­atyw­ność. Absol­went­ka UAM, na kie­run­ku Naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki. Człon­ki­ni gru­py Super­bel­frzy RP oraz Koła SNM Wiel­ko­pol­ska. Współ­re­ali­za­tor­ka pro­jek­tów eTwin­ning (Papie­ro­we Pory Roku, Dzień Mate­ma­ty­ki – Mate­ma­ty­ka, sztu­ka i kre­atyw­ność). Entu­zjast­ka akty­wi­zu­ją­cych metod naucza­nia oraz wyko­rzy­sty­wa­nia TIK. Pre­le­gent­ka na kon­fe­ren­cjach kra­jo­wych i zagra­nicz­nych oraz warsz­ta­tach edu­ka­cyj­nych. Pro­wa­dzi­ła ogól­no­pol­skie warsz­ta­ty w ramach pro­jek­tu #CoSmicz­na lek­cja z przed­mio­tu: Scratch Fun­da­cji Girls Code Fun.
W 2021 r. otrzy­ma­ła nagro­dę „Spo­łecz­nik roku” za aktyw­ną dzia­łal­ność na rzecz śro­do­wi­ska aka­de­mic­kie­go. Two­rzy mate­ria­ły dla nauczy­cie­li oraz pro­wa­dzi stro­nę Edu­ca­tion by L.
István LénártMate­ma­tyk i dydak­tyk mate­ma­ty­ki, wykła­dow­ca Uni­wer­sy­te­tu ELTE w Buda­pesz­cie, twór­ca pomo­cy dydak­tycz­nych wspo­ma­ga­ją­cych naucza­nie geo­me­trii i geografii
Klau­dia MajikStu­dent­ka kie­run­ków naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki oraz naucza­nie bio­lo­gii i przy­ro­dy na UAM. Aktyw­nie dzia­ła w Stu­denc­kim Inter­dy­scy­pli­nar­nym Kole Nauko­wym Dydak­ty­ki Mate­ma­ty­ki StuD­Mat. Peł­niąc funk­cję pre­ze­ski, pręż­nie roz­wi­ja Koło i wspie­ra młod­szych kole­gów i kole­żan­ki z Koła i nie tyl­ko. Speł­nia się, pro­wa­dząc warsz­ta­ty dla uczniów szkół pod­sta­wo­wych i ponad­pod­sta­wo­wych oraz bio­rąc udział w pro­jek­tach dydak­tycz­nych i kon­fe­ren­cjach. Zawsze jest chęt­na do pomo­cy. Poza tym współ­or­ga­ni­zu­je róż­no­ra­kie wyda­rze­nia i chęt­nie w nich uczest­ni­czy. Oprócz tego pasjo­nu­je ją koszy­ków­ka i czy­ta­nie książek.
Kuba OrlikUkoń­czył infor­ma­ty­kę na WMI, zało­żył wła­sną fir­mę infor­ma­tycz­ną, lecz nadal utrzy­mu­je kon­takt ze swą alma mater. Od lat ana­li­zu­je wpływ kor­po­ra­cji na cyfro­we swo­bo­dy użyt­kow­ni­ków tech­no­lo­gii. Pro­wa­dzi wykła­dy oraz warsz­ta­ty dla rodzi­ców, uczniów i stu­den­tów z zakre­su bez­pie­czeń­stwa i pry­wat­no­ści w sieci.
Paweł Pere­kiet­kaAbsol­went infor­ma­ty­ki UAM, pasjo­nat łami­głó­wek algo­ryt­micz­nych, twór­ca kon­kur­su matematyczno-informatycznego KOALA. Wie­le lat pra­co­wał jako nauczy­ciel, obec­nie jest redak­to­rem ser­wi­su MuMa.edu.pl.
Michał RenPra­cu­je w Zakła­dzie Teo­rii Algo­ryt­mów i Bez­pie­czeń­stwa Danych Wydzia­łu Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki UAM. Zawo­do­wo inte­re­su­je się kryp­to­lo­gią i bez­pie­czeń­stwem danych. Jest wybit­nym dydak­ty­kiem, lau­re­atem meda­lu Komi­sji Edu­ka­cji Naro­do­wej oraz zdo­byw­cą naj­więk­sze­go w tej dzie­dzi­nie tro­feum UAM, przy­zna­wa­ne­go przez stu­den­tów: tytu­łu Pra­ecep­tor Opti­mus. Jest rów­nież nie­stru­dzo­nym popu­la­ry­za­to­rem mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki, współ­or­ga­ni­za­to­rem festi­wa­li, kon­fe­ren­cji i warsz­ta­tów dydaktycznych.
Anna RybakDok­tor peda­go­gi­ki, autor­ka ksią­żek, pro­wa­dzi zaję­cia z dydak­ty­ki mate­ma­ty­ki na Uni­wer­sy­te­cie w Bia­łym­sto­ku, koor­dy­na­tor­ka Cen­trum Kre­atyw­ne­go Ucze­nia się Mate­ma­ty­ki w Białymstoku.
Kata­rzy­na RybarczykPro­fe­sor na Wydzia­le Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki Uni­wer­sy­te­tu Ada­ma Mic­kie­wi­cza. Zawo­do­wo zaj­mu­je się bada­nia­mi w dzie­dzi­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki teo­re­tycz­nej. Popu­la­ry­za­tor­ka mate­ma­ty­ki. Pro­wa­dzi­ła lek­cje w kla­sie aka­de­mic­kiej w VIII LO w Pozna­niu. Ma na swo­im kon­cie licz­ne wykła­dy pro­mu­ją­ce mate­ma­ty­kę, też wykra­cza­ją­ce tema­ty­ką poza zakres jej badań nauko­wych. W mło­do­ści fina­list­ka olim­pia­dy mate­ma­tycz­nej i lau­re­at­ka wie­lu innych kon­kur­sów mate­ma­tycz­nych. Na co dzień wiel­ka miło­śnicz­ka łamigłówek.
Danu­ta SibilskaJed­na z naj­lep­szych absol­wen­tek UAM – odzna­czo­na w 2023 r. Meda­lem Rek­to­ra UAM. Ukoń­czy­ła kie­ru­nek Naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki. Aktu­al­nie jest nauczy­ciel­ką mate­ma­ty­ki w poznań­skim liceum i jed­no­cze­śnie stu­dent­ką WMI na kie­run­ku Matematyka.
Zofia Ste­phanNauczy­ciel­ka infor­ma­ty­ki w szko­le pod­sta­wo­wej, stu­dent­ka kie­run­ku naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki na UAM, gdzie dzia­ła w Kole Nauko­wym Robo­ty­ki i pro­wa­dzi warsz­ta­ty z robo­ty­ki dla naj­młod­szych. Nie strasz­ne jej żad­ne łami­głów­ki logicz­ne, szcze­gól­nie diagramowe!
Filip Śnie­dziew­skiBrą­zo­wy meda­li­sta Mistrzostw Euro­py w war­ca­bach szyb­kich 100-polowych lat 10.
Karo­li­na TonakAbsol­went­ka stu­diów infor­ma­tycz­nych i polo­ni­stycz­nych na Uni­wer­sy­te­cie im. Ada­ma Mic­kie­wi­cza w Pozna­niu. Lau­re­at­ka pro­gra­mu „Nowe Tech­no­lo­gie dla Dziew­czyn” orga­ni­zo­wa­ne­go przez Fun­da­cję Edu­ka­cyj­ną „Per­spek­ty­wy” oraz fir­mę Intel; fina­list­ka Stu­denc­kie­go Nobla w kate­go­rii nauk tech­nicz­nych. Na co dzień pro­wa­dzi wła­sną dzia­łal­ność gospodarczą.
Mar­ta WieczerzakBrą­zo­wa meda­list­ka Mistrzostw Pol­ski w war­ca­bach 100-polowych kla­sycz­nych i szyb­kich oraz srebr­na w bły­ska­wicz­nych do lat 10.
Mar­ce­li­na WoźniczakStu­dent­ka kie­run­ku Naucza­nie Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki na UAM. Dzia­ła w Stu­denc­kim Inter­dy­scy­pli­nar­nym Kole Dydak­ty­ki Mate­ma­ty­ki StuD­Mat, w któ­rym prze­pro­wa­dza warsz­ta­ty z ori­ga­mi, orga­ni­zu­je kon­kur­sy i współ­or­ga­ni­zu­je wyda­rze­nia. Absol­went­ka szko­ły muzycz­nej I stop­nia, roz­wi­ja­ją­ca pasje zwią­za­ne z mate­ma­ty­ką, muzy­ką i sztuką.
Patry­cja WoźniczakUkoń­czy­ła stu­dia licen­cjac­kie na kie­run­ku Peda­go­gi­ka, spe­cjal­ność: edu­ka­cja ele­men­tar­na i język angiel­ski. Oprócz tego skoń­czy­ła stu­dia licen­cjac­kie na kie­run­ku Naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki, a tak­że stu­dia magi­ster­skie na kie­run­ku Peda­go­gi­ka, spe­cjal­ność: doradz­two zawo­do­we i per­so­nal­ne. Aktu­al­nie nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki w szko­le pod­sta­wo­wej, a tak­że szkol­ny dorad­ca zawo­do­wy. Speł­nia swo­je marze­nia. Uwiel­bia pra­cę z dzieć­mi, zarów­no tymi młod­szy­mi, jak i starszymi.
Jakub Zgar­daSza­cho­wy sędzia i tre­ner. Jest sekre­ta­rzem Wiel­ko­pol­skie­go Związ­ku Sza­cho­we­go oraz skarb­ni­kiem Pol­skie­go Związ­ku Warcabowego.

Organizatorzy

Patroni merytoryczni

Patroni honorowi

Partnerzy

Patroni medialni