Festiwal Matematyki 2025. Aktywności i prowadzący

lide­rzy nazwa sta­no­wi­ska
Michał Skrzyp­czak
Mar­ty­na Paliwoda
Poka­zy robotów Uczest­ni­cy będą mogli obej­rzeć robo­ty wyko­rzy­sty­wa­ne w edu­ka­cji i spraw­dzić ich dzia­ła­nie. Dodat­ko­wo będzie moż­na zapo­znać się z ogól­no­do­stęp­ny­mi apli­ka­cja­mi do ste­ro­wa­nia nimi. Przed­sta­wio­ne zosta­nie też zasto­so­wa­nie robo­ty­ki pod kątem naucza­nia w szko­le pod­sta­wo­wej. Na sto­isku zoba­czy­my też kil­ka robo­tów LEGO Mind­storms z wgra­ny­mi już pro­gra­ma­mi, któ­re będą uru­cho­mio­ne w for­mie pokazu.
Sta­ni­sław Gołębiewski Magicz­ne karty Pro­wa­dzą­cy naj­pierw będzie zga­dy­wał licz­by, o któ­rych myślą uczest­ni­cy, wyko­rzy­stu­jąc infor­ma­cję o tym, czy wystę­pu­je ona, czy nie, na spe­cjal­nych kar­tach. Za wyja­śnie­nie tri­ku kry­je się ele­ganc­ka mate­ma­ty­ka (i informatyka).
Mar­ty­na Graczyk-Kokosza Ori­ga­mi Ori­ga­mi to fascy­nu­ją­ca sztu­ka skła­da­nia papie­ru, któ­ra pocho­dzi z Japo­nii i jest prak­ty­ko­wa­na na całym świe­cie. Pole­ga na skła­da­niu poje­dyn­czej kart­ki papie­ru w wymyśl­ne kształ­ty i figu­ry, tra­dy­cyj­nie bez wyko­ny­wa­nia żad­nych cięć czy kle­je­nia. Nie­za­leż­nie od tego czy jesteś począt­ku­ją­cym, czy doświad­czo­nym arty­stą, każ­dy znaj­dzie coś dla sie­bie. Możesz zacząć od pro­stych mode­li, takich jak żuraw czy łabądź, a z cza­sem spró­bo­wać bar­dziej skom­pli­ko­wa­nych form, takich jak kwia­ty, wąż czy smok. Dołą­cza­jąc do nas i skła­da­jąc swój model ori­ga­mi, możesz zanu­rzyć się w kre­atyw­nym pro­ce­sie, któ­ry nie tyl­ko roz­wi­ja zdol­no­ści manu­al­ne, ale rów­nież uczy cier­pli­wo­ści i pre­cy­zji, popra­wia kon­cen­tra­cję i sku­pie­nie oraz poma­ga się wyci­szyć i doce­nić chwi­lę obec­ną. Na sto­isku nauczy­my skła­dać wybra­ne mode­le ori­ga­mi oraz opo­wie­my, jak two­rzyć własne.
Adrian Hof­f­mann Prze­kła­da­niec Dziew­czę­ta i chłop­cy, któ­rzy lubią roz­ryw­kę zwa­ną „łama­niem gło­wy” zwy­kle dobrze bawią się wie­ża­mi Hanoi. W wer­sji festi­wa­lo­wej ten słyn­ny „prze­kła­da­niec” jest odwró­co­ny do góry nogami.
Kata­rzy­na Taczała Łami­głów­ki Zagad­ki i ukła­dan­ki ze słyn­ne­go muzeum mate­ma­ty­ki „Mathe­ma­ti­kum” z Gies­sen. Jak uło­żyć z kloc­ków zada­ny kształt? Przy łami­głów­kach dobrze będą się bawić wszy­scy, nie­za­leż­nie od wieku.
Iza­be­la Bondecka-Krzykowska Hie­ro­gli­fy i quipu Ludzie na prze­strze­ni dzie­jów zapi­sy­wa­li licz­by na róż­ne spo­so­by. Uczest­ni­cy nauczą się odczy­ty­wać hie­ro­gli­fy licz­bo­we i zapi­sy­wać licz­by tak, jak czy­ni­li to sta­ro­żyt­ni Egip­cja­nie. Spró­bu­ją rów­nież swo­ich sił w wią­za­niu quipu, aby na sznur­kach „zapi­sać” licz­by tak, jak to robi­li Inkowie.
Anna Rybak Na powierzch­ni kuli Z powo­du ogrom­nych roz­mia­rów Zie­mi, naszej pla­ne­ty, na co dzień nie dostrze­ga­my tego, że swym kształ­tem Zie­mia przy­po­mi­na kulę. W cza­sie zajęć dzie­ci będą zgłę­biać tajem­ni­ce geo­me­trii nie­ukli­de­so­wej (na sfe­rze). Pomoc­ne będą m.in. poma­rań­cze i nadmu­chi­wa­ne glo­bu­sy Ziemi.
Paweł Dłot­ko Kształ­ty i struktury Zestaw demon­stra­cji nauko­wych pre­zen­tu­je, jak zło­żo­ne zja­wi­ska w przy­ro­dzie mogą wyni­kać z pro­stych zasad mate­ma­tycz­nych i fizycz­nych. Poka­zy obej­mu­ją m.in. har­mo­no­graf, two­rzą­cy arty­stycz­ne wzo­ry poprzez super­po­zy­cję drgań, cha­otycz­ne waha­dło ilu­stru­ją­ce wraż­li­wość ukła­dów dyna­micz­nych na warun­ki począt­ko­we, oraz deskę Gal­to­na poka­zu­ją­cą, jak loso­wość pro­wa­dzi do upo­rząd­ko­wa­nych roz­kła­dów sta­ty­stycz­nych. Syn­chro­ni­za­cja metro­no­mów pozwa­la zro­zu­mieć, w jaki spo­sób nie­za­leż­ne oscy­la­to­ry mogą spon­ta­nicz­nie dostro­ić się do wspól­ne­go ryt­mu. Inne eks­pe­ry­men­ty – takie jak mate­ma­tycz­ne węzły kra­wa­to­we, gra w drze­wa czy wie­sza­nie obra­zów – poka­zu­ją, że mate­ma­ty­ka może być zarów­no intu­icyj­na, jak i zabaw­na, łącząc teo­rię z wizu­al­ny­mi i inte­rak­tyw­ny­mi doświadczeniami.
Mag­da­le­na Ciesielska Mate­ma­ty­ka w brajlu Nie­wi­dzial­ne ryso­wa­nie – Będzie­my odczy­ty­wać wypu­kłe rysun­ki lub mode­le figur w goglach, a tak­że ryso­wać z zamknię­ty­mi oczami.
Deszy­fro­wa­nie braj­la – Odczy­ta­my zapi­sa­ne w alfa­be­cie braj­la afo­ry­zmy mate­ma­tycz­ne (cyta­ty słyn­nych matematyków).
Obli­cze­nia z LEGO Bra­il­le – Uło­ży­my z kloc­ków LEGO Bra­il­le mate­ma­tycz­ne działania.
Jakub Zgar­da Sza­chy Sza­chy to szko­ła myśle­nia algo­ryt­micz­ne­go, stra­te­gii i tak­ty­ki — Johann Wol­fgang von Goethe powie­dział „Sza­chy to pro­bierz umysłu”(Szachy są testem inte­lek­tu i zdol­no­ści umy­sło­wych czło­wie­ka). Pasjo­na­ci z Mię­dzysz­kol­ne­go Uczniow­skie­go Klu­bu Spor­to­we­go „Wie­ża Kór­nic­ka” popro­wa­dzą symul­ta­nę sza­cho­wą na 8 szachownicach.
Anna Zgar­da Rumi­kub Rum­mi­kub to gra plan­szo­wa o wyjąt­ko­wym cha­rak­te­rze, któ­ra roz­wi­ja logicz­ne myśle­nie, kon­cen­tra­cję i pla­no­wa­nie, a jed­no­cze­śnie łączy poko­le­nia umoż­li­wia­jąc wspól­ną roz­ryw­kę dzie­ciom, doro­słym i senio­rom. Rum­mi­kub to gra z ele­men­tem loso­wym, któ­ra nakła­nia do kon­cen­tra­cji i mak­sy­mal­ne­go sku­pie­nia. Doświad­cze­ni gra­cze zachę­ca­ją do zagra­nia w Rum­mi­kub, by poprzez grę budo­wać lokal­ne wię­zi spo­łecz­ne oraz roz­wi­jać stra­te­gicz­ne myślenie.
Ali­cja Dąbrowska Kawiar­nia Szkocka W latach trzy­dzie­stych dzia­ła­ła we Lwo­wie kawiar­nia „Szkoc­ka”, któ­ra była miej­scem spo­tkań mate­ma­ty­ków, w tym takich sław jak Ste­fan Banach, Sta­ni­sław Mazur, Sta­ni­sław Ulam, czy Wła­dy­sław Orlicz. Dla mate­ma­ty­ków była lep­szym miej­scem do nauko­wych debat niż sale uni­wer­sy­tec­kie. W kawiar­nia­nej książ­ce mate­ma­ty­cy zapi­sy­wa­li pro­ble­my mate­ma­tycz­ne i wyzna­cza­li nagro­dy za ich roz­wią­za­nie. Na wzór tej kawiar­ni stwo­rzy­my w Kór­ni­ku miej­sce, gdzie będzie moż­na odpo­cząć, ale i pomy­śleć o mate­ma­ty­ce. Nazwa „kawiar­nia” jest umow­na – nie będzie w niej kawy, za to będą nagro­dy, na jakie moż­na wymie­nić pie­cząt­ki zdo­by­te za roz­wią­zy­wa­nie zadań w cza­sie festiwalu.
Kata­rzy­na Tomaszewska Gra plan­szo­wa XXL Gra plan­szo­wa dla mło­dych fanów mate­ma­ty­ki, w któ­rej pion­ka­mi są sami uczest­ni­cy? To pro­jekt uczniów IV LO im. KEN w Pozna­niu. Ucznio­wie zapra­sza­ją na wspól­ną przy­go­dę, w któ­rej pomię­dzy star­tem a metą festi­wa­lo­wi­cze napo­tka­ją róż­ne zada­nia do wyko­na­nia, będą się wyka­zy­wać nie tyl­ko umie­jęt­no­ścią licze­nia, ale tak­że logicz­nym myśle­niem. Komu dopi­sze szczę­ście pod­czas rzu­tu kost­ką? Oczy­wi­ście kost­ką rów­nież w roz­mia­rze XXL. Na mecie cze­ka festi­wa­lo­wa pieczątka.
Lech Nowic­ki Mate­ma­tycz­ne dłuto Czy z rów­nań moż­na stwo­rzyć obraz? Oka­zu­je się, że tak — i to nie­zwy­kle efek­tow­ny! Dr Lech Nowic­ki, fizyk i twór­ca cyfro­wy, zamie­nia for­mu­ły mate­ma­tycz­ne w gra­fi­ki, któ­re wyglą­da­ją jak arty­stycz­ne drze­wo­ry­ty. Kom­pu­ter ana­li­zu­je milio­ny punk­tów płasz­czy­zny i w każ­dym z nich odpo­wia­da na pyta­nie: „czy waru­nek mate­ma­tycz­ny jest speł­nio­ny?”. Jeśli tak — sta­wia czar­ny pik­sel, jeśli nie — bia­ły. Z tych pro­stych decy­zji „tak/nie” powsta­ją figu­ry o nie­ocze­ki­wa­nych kształ­tach: mozai­ki, par­kie­ta­że i orna­men­ty, któ­re rów­nie dobrze mogły­by wisieć w gale­rii sztu­ki, jak i zna­leźć się w pod­ręcz­ni­ku do mate­ma­ty­ki. Wysta­wa „Mate­ma­tycz­ne dłu­to” dowo­dzi, że mate­ma­ty­ka, wyglą­da­ją­ca prze­cież tak suro­wo, może być źró­dłem pięk­na i wyobraź­ni. Każ­da z prac ma swój wła­sny cha­rak­ter — od powta­rzal­nych wzo­rów po abs­trak­cyj­ne „dzi­wo­lą­gi” o nazwach tak nie­oczy­wi­stych jak babaw­ki, sza­chot­ka czy cmok-smok.

Infor­ma­cje o pro­wa­dzą­cych zajęcia

Julian­na Adam­ska
Nata­lia Adam­ska
Grze­gorz Adam­ski Dok­to­rant na Wydzia­le Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki UAM. Zaj­mu­je się teo­rią gra­fów i teo­rią gier. Jest lau­re­atem wie­lu kon­kur­sów mate­ma­tycz­nych, w tym wie­lo­krot­nym meda­li­stą i zdo­byw­cą zło­te­go meda­lu Mistrzostw Świa­ta w Grach Mate­ma­tycz­nych i Logicznych.
Ali­cja Alek­san­drzak
Iza­be­la Bondecka-Krzykowska Pra­cu­je w Zakła­dzie Logi­ki Mate­ma­tycz­nej, na Wydzia­le Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki UAM. Zawo­do­wo zaj­mu­je się logi­ką, histo­rią oraz filo­zo­fią mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki. Jest autor­ką wie­lu publi­ka­cji z tych dzie­dzin nauki. Jej pasją jest popu­la­ry­za­cja mate­ma­ty­ki i informatyki.
Mar­ta Brem­bor Absol­went­ka kie­run­ków Naucza­nie Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki oraz Naucza­nie Bio­lo­gii na UAM. Obec­nie nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki i bio­lo­gii w liceum. Zafa­scy­no­wa­na ideą inter­dy­scy­pli­nar­no­ści w naucza­niu, a tak­że kon­struk­ty­wi­stycz­ne­go podej­ścia do zdo­by­wa­nia wie­dzy. Pro­wa­dzi­ła wie­le warsz­ta­tów o tema­ty­ce mate­ma­tycz­nej i biologicznej.
Alek­san­der Brzeź­niak Lice­ali­sta, zapra­wio­ny w festi­wa­lo­wych dzia­ła­niach. Uczest­nik kon­kur­sów mate­ma­tycz­nych, lubi roz­wią­zy­wać łami­głów­ki. Inte­re­su­je się sztu­ka­mi wal­ki i militariami.
Mag­da­le­na Cie­siel­ska Nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki, tyflo­pe­da­gog w Spe­cjal­nym Ośrod­ku Szkolno-Wychowawczym dla Dzie­ci Nie­wi­do­mych im. Synów Puł­ku w Owiń­skach. Eks­pert w zakre­sie Braj­low­skiej Nota­cji Mate­ma­tycz­nej. Absol­went­ka UAM w Pozna­niu na kie­run­ku mate­ma­ty­ka w zakre­sie meto­dy nume­rycz­ne i pro­gra­mo­wa­nie. Współ­or­ga­ni­za­tor­ka wie­lu pro­jek­tów dedy­ko­wa­nych nie­wi­do­mym i sła­bo­wi­dzą­cym uczniom. Pasjo­nat­ka mate­ma­ty­ki i fotografii.
Ali­cja Dąbrow­ska Absol­went­ka kie­run­ku Naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki na UAM. Obec­nie nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki w liceum ogól­no­kształ­cą­cym, w okre­sie waka­cyj­nym opie­kun pół­ko­lo­nij­ny. Uwiel­bia pra­ce z dzieć­mi i młodzieżą.
Mar­cin Dąbrow­ski Absol­went Aka­de­mii Muzycz­nej w Pozna­niu. Obec­nie nauczy­ciel muzy­ki, pla­sty­ki, tech­ni­ki oraz edu­ka­cji dla bez­pie­czeń­stwa w szko­le pod­sta­wo­wej. Uwiel­bia pra­cę z dzieć­mi i mło­dzie­żą. Pasjo­nat muzy­ki i gry na wszel­kich instrumentach.
Paweł Dłot­ko Mate­ma­tyk i infor­ma­tyk, któ­ry bada kształ­ty ukry­te w danych i wzo­ry rzą­dzą­ce świa­tem. Wie­rzy, że mate­ma­ty­ka to język natu­ry, a jej praw­dzi­wa siła tkwi w zdol­no­ści opi­sy­wa­nia i rozu­mie­nia rzeczywistości.
Ceza­ry Dud­kie­wicz
Łukasz Dut­kie­wicz
Kata­rzy­na Geh­lich
Mar­cin Gogo­lew­ski
Sta­ni­sław Gołę­biew­ski
Mar­ty­na Graczyk-Kokosza Absol­went­ka stu­diów magi­ster­skich na Wydzia­le Che­mii UAM. Fan­ka wszel­kich aktyw­no­ści, któ­re sty­mu­lu­ją inte­lekt czy uważ­ność, a któ­re mają korze­nie w tra­dy­cji. Odnaj­du­je spo­kój w syme­trii i wzo­rach. Sztu­kę ori­ga­mi odkry­ła poprzez męża-matematyka, absol­wen­ta WMI UAM, któ­ry pro­wa­dził sto­isko ori­ga­mi w pierw­szych edy­cjach Festi­wa­lu. Inte­re­su­je się tak­że kul­tu­rą i języ­kiem japoń­skim oraz herbatą.
Adrian Hof­f­mann Stu­dent Poli­tech­ni­ki Poznań­skiej, absol­went Tech­ni­kum Komu­ni­ka­cji o pro­fi­lu tech­nik elek­tro­ener­ge­tyk trans­por­tu szy­no­we­go. Jest fanem spor­tu, gier zespo­ło­wych i zdro­wej rywa­li­za­cji. Bar­dzo lubi zagad­ki mate­ma­tycz­ne, zwłasz­cza te, któ­re trud­no rozwiązać.
Ali­cja Józe­fiak
Zuzan­na Józe­fiak
Maria Kaliszan-Kaźmierczak Nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki, tyflo­pe­da­gog w Spe­cjal­nym Ośrod­ku Szkolno-Wychowawczym dla Dzie­ci Nie­wi­do­mych im. Synów Puł­ku w Owiń­skach. Eks­pert w zakre­sie dostęp­no­ści. Współ­or­ga­ni­za­tor­ka wie­lu pro­jek­tów dedy­ko­wa­nych nie­wi­do­mym i sła­bo­wi­dzą­cym uczniom.
Kata­rzy­na Kar­kow­ska
Nata­lia Kleszcz
Mar­ty­na Konop­ko
Joan­na Koń­czal
Wero­ni­ka Kra­mar­czyk
Alek­san­dra Krzy­kow­ska
Joan­na Kwa­śna
Nata­lia Lasek Nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki, infor­ma­ty­ki oraz zajęć roz­wi­ja­ją­cych kre­atyw­ność w szko­le pod­sta­wo­wej. Absol­went­ka UAM, na kie­run­ku Naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki. Reali­za­tor­ka autor­skich pro­jek­tów dla uczniów oraz nauczy­cie­li m.in. „Papie­ro­we Pory Roku”, „Dzień Mate­ma­ty­ki – mate­ma­ty­ka, sztu­ka i kre­atyw­ność”. Człon­ki­ni gru­py Super­Bel­frzy RP oraz Sto­wa­rzy­sze­nia Nauczy­cie­li Mate­ma­ty­ki, w tym w oddzia­le Wiel­ko­pol­ska, gdzie aktyw­nie anga­żu­je się w roz­wój edu­ka­cji mate­ma­tycz­nej w Pol­sce. Pre­le­gent­ka na kon­fe­ren­cjach oraz warsz­ta­tach edu­ka­cyj­nych (m.in. Szko­ła Dydak­ty­ki Mate­ma­ty­ki, Kra­jo­wa Kon­fe­ren­cja Sto­wa­rzy­sze­nia Nauczy­cie­li Mate­ma­ty­ki). Pro­wa­dzi­ła ogól­no­pol­skie warsz­ta­ty w ramach pro­jek­tu #CoSmicz­na lek­cja z przed­mio­tu: Scratch Fun­da­cji Girls Code Fun. Two­rzy mate­ria­ły dla nauczy­cie­li oraz pro­wa­dzi stro­nę Edu­ca­tion by L (facebook.com/educationbyl).
Ali­cja Ler­czak
Mate­usz Lit­ka Dok­to­rant Szko­ły Dok­tor­skiej Nauk Ści­słych Uni­wer­sy­te­tu im. Ada­ma Mic­kie­wi­cza w ramach dys­cy­pli­ny mate­ma­ty­ka. Pasjo­nat kost­ki Rubi­ka oraz gier i łami­głó­wek logicznych.
Liwia Luch
Piotr Łuka­sze­wicz Gra w sza­chy od dziec­ka, posia­dacz pierw­szej kate­go­rii sza­cho­wej. Nie­gdyś Mistrz Woje­wódz­twa Warmińsko-Mazurskiego Junio­rów. Obec­nie pra­cu­je na Poli­tech­ni­ce Poznań­skiej, gdzie pro­wa­dzi m. in. szko­le­nia dla uczniów w pro­jek­cie „Czas zawodowców”.
Mari­ka Mać­ko­wiak
Jakub Majik
Klau­dia Majik Stu­dent­ka kie­run­ków naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki oraz naucza­nie bio­lo­gii i przy­ro­dy na UAM. Aktyw­nie dzia­ła w Stu­denc­kim Inter­dy­scy­pli­nar­nym Kole Nauko­wym Dydak­ty­ki Mate­ma­ty­ki StuD­Mat. Peł­niąc funk­cję pre­ze­ski, pręż­nie roz­wi­ja Koło i wspie­ra młod­szych kole­gów i kole­żan­ki z Koła i nie tyl­ko. Speł­nia się, pro­wa­dząc warsz­ta­ty dla uczniów szkół pod­sta­wo­wych i ponad­pod­sta­wo­wych oraz bio­rąc udział w pro­jek­tach dydak­tycz­nych i kon­fe­ren­cjach. Zawsze jest chęt­na do pomo­cy. Poza tym współ­or­ga­ni­zu­je róż­no­ra­kie wyda­rze­nia i chęt­nie w nich uczest­ni­czy. Od tego roku rów­nież nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki w liceum ogól­no­kształ­cą­cym. Oprócz tego pasjo­nu­je ją koszy­ków­ka i czy­ta­nie książek.
Ewa Moliń­ska
Bar­tosz Nic­kel
Łukasz Nit­sch­ke
Mar­ty­na Pali­wo­da
Michał Piskor­ski
Joan­na Polcyn-Lewandowska
Krzysz­tof Prze­smyc­ki
Alek­san­dra Radzi­szew­ska
Anna Rybak dok­tor peda­go­gi­ki, autor­ka ksią­żek, pro­wa­dzi zaję­cia z dydak­ty­ki mate­ma­ty­ki na Uni­wer­sy­te­cie w Bia­łym­sto­ku, koor­dy­na­tor­ka Cen­trum Kre­atyw­ne­go Naucza­nia Mate­ma­ty­ki w Białymstoku
Danu­ta Sibil­ska Jed­na z naj­lep­szych absol­wen­tek UAM – odzna­czo­na w 2023 r. Meda­lem Rek­to­ra UAM. Ukoń­czy­ła kie­ru­nek Naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki. Aktu­al­nie jest nauczy­ciel­ką mate­ma­ty­ki w poznań­skim liceum i jed­no­cze­śnie stu­dent­ką WMI na kie­run­ku Matematyka.
Julia Skrzyp­czak
Michał Skrzyp­czak
Kata­rzy­na Sob­styl
Mag­da Spa­liń­ska
Jan Spa­liń­ski
Zofia Ste­phan
Mar­cin Szcze­pań­ski Adiunkt w Zakła­dzie Sztucz­nej Inte­li­gen­cji na Wydzia­le Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki UAM. Nauko­wo zaj­mu­je się sztucz­ną inte­li­gen­cją w edu­ka­cji, e‑learningiem oraz nie­pre­cy­zyj­no­ścią infor­ma­cji. Pro­wa­dzi sze­reg zajęć dla przy­szłych nauczy­cie­li mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki. Jego pasją jest nauczanie.
Pau­li­na Szy­mań­ska
Kata­rzy­na Tacza­ła
Kata­rzy­na Toma­szew­ska Obec­nie nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki w IV Liceum Ogól­no­kształ­cą­cym im. KEN w Pozna­niu. Mia­ła przy­jem­ność nauczać na wszyst­kich pozio­mach edu­ka­cyj­nych. W szko­le pod­sta­wo­wej i gim­na­zjum pro­wa­dzi­ła zaję­cia dodat­ko­we roz­wi­ja­ją­ce logicz­ne myśle­nie LOGOMISJA, poka­zy­wa­ła jak uczyć się mate­ma­ty­ki pod­czas zaba­wy, ale tak­że odkry­wa­ła przed ucznia­mi świat modu­ło­we­go ori­ga­mi oraz wyszy­wa­nek mate­ma­tycz­nych. Zasa­dy sudo­ku, zagad­ki archi­tek­ta czy obraz­ków logicz­nych nie są jej obce. Opie­kun zwy­cię­skiej dru­ży­ny MuMaka.
Karo­li­na Tonak
Maciej Tonak
Lidia Typańska-Czajka Absol­went­ka WMI UAM. Mate­ma­tyk. Obec­nie adiunkt w Insty­tu­cie Mate­ma­ty­ki Poli­tech­ni­ki Poznańskiej.
Zuzan­na Wal­czak
Nata­lia Wal­kow­ska Oli­go­fre­no­pe­da­gog, nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki w szko­le spe­cjal­nej. Absol­went­ka kie­run­ku Naucza­nie Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki UAM. W swo­jej codzien­nej pra­cy szu­ka kre­atyw­nych spo­so­bów na prze­ka­zy­wa­nie mate­ma­tycz­nej wie­dzy i umie­jęt­no­ści dla dzie­ci i mło­dzie­ży z nie­peł­no­spraw­no­ścią inte­lek­tu­al­ną i nie tylko.
Mar­ce­li­na Woź­ni­czak Stu­dent­ka kie­run­ku Naucza­nie Mate­ma­ty­ki i Infor­ma­ty­ki na UAM. Dzia­ła w Stu­denc­kim Inter­dy­scy­pli­nar­nym Kole Dydak­ty­ki Mate­ma­ty­ki StuD­Mat, w któ­rym prze­pro­wa­dza warsz­ta­ty z ori­ga­mi, orga­ni­zu­je kon­kur­sy i współ­or­ga­ni­zu­je wyda­rze­nia. Absol­went­ka szko­ły muzycz­nej I stop­nia, roz­wi­ja­ją­ca pasje zwią­za­ne z mate­ma­ty­ką, muzy­ką i sztuką.
Patry­cja Dudziń­ska Ukoń­czy­ła stu­dia licen­cjac­kie na kie­run­ku Peda­go­gi­ka, spe­cjal­ność: edu­ka­cja ele­men­tar­na i język angiel­ski. Oprócz tego skoń­czy­ła stu­dia licen­cjac­kie na kie­run­ku Naucza­nie mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki, a tak­że stu­dia magi­ster­skie na kie­run­ku Peda­go­gi­ka, spe­cjal­ność: doradz­two zawo­do­we i per­so­nal­ne. Aktu­al­nie nauczy­ciel­ka mate­ma­ty­ki i infor­ma­ty­ki w szko­le pod­sta­wo­wej, a tak­że szkol­ny dorad­ca zawo­do­wy. Speł­nia swo­je marze­nia. Uwiel­bia pra­cę z dzieć­mi, zarów­no tymi młod­szy­mi, jak i starszymi.
Micha­li­na Wytrzysz­czak
Alek­san­dra Zdro­jew­ska
Anto­ni­na Zdro­jew­ska
Jakub Zgar­da Sza­cho­wy sędzia i tre­ner. Jest sekre­ta­rzem Wiel­ko­pol­skie­go Związ­ku Sza­cho­we­go i pre­ze­sem MUKS Wie­ża Kór­nic­ka Kórnik
Anna Zgar­da Pasjo­nat­ka gry Rum­mi­kub. Wie­lo­krot­na uczest­nicz­ka Mistrzostw Pol­ski. Koor­dy­na­tor­ka roz­gry­wek Rum­mi­kub w woje­wódz­twie wiel­ko­pol­skim. Orga­ni­zu­je lokal­ne tur­nie­je i ligi zara­ża­jąc nowych gra­czy pasją i zachę­ca­jąc do wspól­nej rozrywki.
Piotr Łuka­sze­wicz
Agniesz­ka Waszak
Maciej Socha
Han­na Strzy­kow­ska Z zain­te­re­so­wa­nia i wykształ­ce­nia mate­ma­tyk oraz infor­ma­tyk. Fan­ka gier plan­szo­wych oraz logicz­nych, w tym Rum­mi­kub. Foto­graf kra­jo­bra­zo­wy oraz miło­śnicz­ka gór­skich szlaków.
Kata­rzy­na Szcze­pa­niak
Mak­sy­mi­lian Zgar­da
Syl­we­ster Zgar­da
Julian Zgar­da